Sygefravær
Kære Apoteker, AMiR og TR.
I forbindelse med Sygefraværsprojektet i 2019/2020 blev 'Værktøjskassen' udarbejdet - her finder du værktøjer og inspiration til at sætte fokus på et sundt sikkert arbejdsmiljø.
Projekt sygefravær
Værktøjskassen
Projekt - Opkvalificering af trivsel og sygefraværsindsats på apoteket har haft fokus på forebyggelse, trivsel, nærvær og det gode arbejdsmiljø. Erfaringen er, at den gode trivsel og en attraktiv arbejdsplads bl.a. skabes ved at træne ledelse og medarbejderrepræsentanter i at udvikle værktøjer, der både har et forebyggende og fastholdende sigte. I projektet deltog repræsentanter for ledelsen, AMR og TR fra apoteker i hele landet.
Lær at bruge de mange gode værktøjer, der er udarbejdet i 'Sygefraværsprojektet' - CRECEA afholder nu gratis kurser, hvor apotekerne præsenteres for 'Værktøjskassen'.
Værktøjskassen er elektronisk og indeholder små film, læringsvideoer, deltageraktiverende dialog-metoder, materialer til print og meget, meget mere. På kurserne er der mulighed for at afprøve nogle af værktøjerne og få inspiration til at udvælge lige netop de værktøjer, der passer til jeres apotek.
Klik på linket og hør mere om indholdet i 'Værktøjskassen'.
Værktøjskasse
Projekt sygefravær
1. Indledning - Hvorfor er det vigtigt2. Regler og muligheder i forbindelse med fravær2. Sygedagpengeloven §362. Sygefravær på arbejdspladsen3. Mulighedserklæring3. Vejledning til arbejdspladsen4. Skabelon for fastholdelsesplan5. Friattest6. Agenda til samtaler6. Den forebyggende samtale6. Den løsningsorienterende samtale6. Model for samtalefaser7. Tilbage på arbejde efter længere fravær8. Til AMO Forebyggende tiltag9. Fraværspolitik