Arbejdsmiljø - Ny filial, organisering mv.
Hvordan med arbejdsmiljøet, når der etableres ny filial? – Hvordan med organiseringen af arbejdsmiljøet, når apoteket har flere afdelinger?
Husk at integrere det gode arbejdsmiljø allerede i planlægnings- og projekteringsfasen, når apoteket bygger om eller bygger nyt!
Får apoteket flere afdelinger, har det også betydning for organiseringen af arbejdsmiljøarbejdet - her kan I læse mere om disse to temaer.
Tænk på arbejdsmiljø - ny filial
Krav til spiseplads, omklædning mv
Hvilke krav er der til spiseplads, omklædning, toilet mm på en arbejdsplads?
CRECEA får mange henvendelser fra apoteker, der skal etablere nyt apotek – fx i et storcenter eller inde i en dagligvarebutik. Reglerne i arbejdsmiljøloven og bygningsreglementet gælder for alle arbejdspladser, men sommetider er rammerne i et storcenter eller i en dagligvarebutik på forhånd bestemt, og apoteket skal sikre, at netop de såkaldte velfærdsforanstaltninger lever op til kravene.
I kan her læse mere om indretning i et apotek, hvor pladsen måske er knap, og de overordnede rammer er givet på forhånd.
Krav til spiseplads, omklædning mv.
Indretning af vaccinationsrum
Vaccination er en tilbagevendende arbejdsopgave på apotekerne, og arbejdspladsen skal derfor være indrettet sundheds- og sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
Vi har her samlet lidt gode råd og anbefalinger samt nogle gode punkter til drøftelse i AMO, TRIO, SU og på personalemøder inden I går i gang med at planlægge vaccination.
Indretning af vaccinationsrumGode punkter til drøftelse før vaccination