Nyheder for Apotekerne


Valg af arbejdsmiljørepræsentant

Til apotekets arbejdsmiljøgruppe

Nyhedsbrev nr. 1/2020 er udsendt til apotekets arbejdsmiljøgruppe.

 

Idet mange apoteker vælger arbejdsmiljørepræsentant her i løbet af foråret, har vi sendt en opdatering på reglerne for valg af arbejdsmiljørepræsentant - oftest forkortet AMR. Hvis der på jeres apotek skal vælge arbejdsmiljørepræsentant, gør vi opmærksom på, at CRECEA afholder et lovpligtigt arbejdsmiljøkursus for apoteker den 25-26-27 maj 2020. 

 

Som supplerende efteruddannelse for medlemmer af apotekets arbejdsmiljøgruppe vil der traditionen tro være mulighed for at deltage på apoteker-temadage i efteråret 2020. CRECEA udsender invitation i maj 2020.

 

Der kan pt være driftsforstyrrelser på apoteker.crecea.dk da vi arbejder med en opdatering af hjemmesiden. Kontakt os endelig, hvis du lige står og mangler en oplysning eller ?

 

Har apoteket spørgsmål til det fremsendte nyhedsbrev - så kontakt os gerne på: Tlf. 7010 8600 - Eller mail crecea@crecea.dk

 

Med venlig hilsen

CRECEAs Apotekergruppe


Valg af arbejdsmiljørepræsentant.pdf

OBS - Arbejdsmiljøuddannelsen 2020

CRECEA tilbyder også i 2020 arbejdsmiljøuddannelsen særligt målrettet apotekerne. Her tager undervisningen udgangspunkt i de arbejdsmiljøudfordringer, man typisk oplever på et apotek.

  

Arbejdsmiljøuddannelsen finder sted:

25. maj - 27. maj 2020 - På DSB Kursuscenter Knudshoved, Fyrvej 1 - 5800 Nyborg

Start 1. dag kl. 10:00 og slut 3. dag kl. 13:00

 

Pris: 3 dages internat - inkl. undervisningsmaterialer kr. 7780,- excl. moms

Kurset er med overnatning og fuld forplejning.

 

Tilmelding på tlf. 70108600 - på mail til rbr@crecea.dk eller ved at bruge nedenstående link.

 

Se hele CRECEAs kursusprogram på www.crecea.dk  


Tilmelding til Arbejdsmiljøuddannelse

APV i ledergruppen

APV (ArbejdsPladsVurdering) er for alle på apoteket, og den dækker det fysiske, ergonomiske, kemiske og psykosociale arbejdsmiljø. Men en traditionel APV rammer sjældent plet på det særlige psykosociale arbejdsmiljø, der knytter sig til ledelsesfunktionerne på apoteket.


Med ”APV i ledergruppen” kan apotekets ledelse/ledergruppe undersøge, hvordan ledelsen trives og samarbejder for i fællesskab at kunne løse apotekets kerneopgave og sikre den gode trivsel på apoteket.

 

Som ved en traditionel APV består ”APV i ledergruppen” af:
- Identifikation og kortlægning
- Prioritering og handleplan

 

Modellen beskriver meget konkret, hvordan et 2 timers ledermøde kan bruges til ”APV i ledergruppen”.

 

Har apoteket spørgsmål eller kommentarer til ”APV i ledergruppen”, så kontakt gerne CRECEA v. arbejds- og organisationspsykolog Tine Grynnerup på tbg@crecea.dk eller telefon 24 28 91 52

 

Læs mere om "APV i ledergruppen" i nedenstående link.


APV i ledergruppen

 

Mere information

Kontakt
CRECEA A/S
T 70 10 86 00
crecea@crecea.dk