Førstehjælpskursus
Ønsker I at de ansatte på apoteket ved hvordan de skal reagere hvis/når f.eks. en kunde falder om i butikken, kunne det være en ide at afholde et førstehjælpskursus.
CRECEA tilbyder at afholde kurser i livreddende førstehjælp og introduktion til brug af hjertestarter for de ansatte på apotekerne.
Et førstehjælpskursus vil vare ca. 3 timer. Fokus vil være genoplivning af en livløs person, med introduktion i brug af hjertestarter. Der vil blive lagt vægt på praktiske øvelser således at man har prøvet at give hjertemassage og indblæsninger. Undervisning i at give livreddende førstehjælp vil foregå på træningsdukker, hvor man går sammen to og to, når der øves.
Kurset kan afholdes efter lukketid.
Pris 5995 kr. ekskl. moms. Transport faktureres pr. time 755 kr , plus transportomkostninger efter statens takster (bro, færge, parkering, km).
Efter aftale med Styregruppen for apotekernes arbejdsmiljø, så dækkes disse kurser ikke af den fælles kollektive aftale mellem Apotekerne og CRECEA. Derfor faktureres førstehjælpskurser særskilt til det enkelte apotek.
Book kurset på tlf. 70108600 eller rbr@crecea.dk.
Værktøjskursus
Sig ja til god trivsel og nej til unødvendigt fravær - lær at bruge de mange gode værktøjer, der er udarbejdet i ”Sygefraværsprojektet”.
Projekt - Opkvalificering af trivsel og sygefraværsindsats på apoteket har haft fokus på forebyggelse, trivsel, nærvær og det gode arbejdsmiljø. Erfaringen er, at den gode trivsel og en attraktiv arbejdsplads bl.a. skabes ved at træne ledelse og medarbejderrepræsentanter i at udvikle værktøjer, der både har et forebyggende og fastholdende sigte. Der har i projektet været deltagelse af repræsentanter (ledelse, AMR og TR) fra 41 apoteker.
|
|
CRECEA har afholdt VÆRKTØJSKURSUS i 8 forskellige byer - Det var GRATIS at deltage i VÆRKTØJSKURSUS
Hvem kan deltage: Hvert apotek tilmelder sig med en ledelsesrepræsentant (apoteker/souschef), en arbejdsmiljørepræsentant (AMR) og en tillidsrepræsentant (TR).
Dato/tid og sted: Kurserne udbydes 8 forskellige steder i landet - fra kl. 9.00 - 12.00. Der serveres et let morgentraktement.
Torsdag den 13. januar 2022 - Haderslev / OBS - FLYTTET til onsdag den 2. februar 2022 Tirsdag den 18. januar 2022 - Næstved Onsdag den 19. januar 2022 - Aarhus Mandag den 24. januar 2022 - Aalborg Tirsdag den 25. januar 2022 - Holstebro Tirsdag den 25. januar 2022 - Odense Torsdag den 27. januar 2022 - Roskilde Torsdag den 27. januar 2022 - Varde
Tilmeld dig via de nedenstående link - på tlf. 7010 8600 eller på mail til cm@crecea.dk. Har I spørgsmål så kontakt os gerne. Vi glæder os til at se jer.
Med venlig hilsen Liv Starheim og Maja Frahm Oue |
Den Lovpligtige Arbejdsmiljøuddannelse APO-2 2022
Den Lovpligtige Arbejdsmiljøuddannelse
CRECEA afholder en ekstra Arbejdsmiljøuddannelse for apotekere den 31. oktober og 1. - 2. november 2022.
Medlemmer af apotekets arbejdsmiljøgruppe skal gennemføre den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse - apotekeren er dog undtaget - men er meget velkommen.
På CRECEAs uddannelse er der udelukkende deltagere fra apoteker, hvilket giver en glimrende mulighed for erfaringsudveksling og netværk.
På kurset skal du selvfølgelig igennem en række generelle love og regler på området bl.a.:
Hvilke opgaver har du i arbejdsmiljøgruppen på apoteket? Hvordan udarbejder man en APV?
Hvad med en arbejdsulykke - eller en arbejdsbetinget lidelse? Hvordan involverer du kollegerne?
På uddannelsen får du også indsigt i det særlige arbejdsmiljø, der er på apoteket. Det er fx tackling af vanskelige kundesituationer, håndtering af returmedicin, farligt gods, blanding af penicillin osv.
På uddannelsens 2. dag undervises bl.a. i psykisk arbejdsmiljø samt forebyggelse af sygefravær på apoteket.
Arbejdsmiljøuddannelsen finder sted den 31. oktober, 1. og 2. november 2022
Sted: Severin Kursuscenter, Skovsvinget 25 - 5500 Middelfart
Tidspunkt: 1. dag kl. 09:00-17:00 - 2. dag kl. 09:00-17:00 - 3. dag kl. 08:00-15:00
Faktura og yderligere praktiske oplysninger om kurset sendes til dig 14 dage inden kursusstart.
Tilmelding kan ske på tlf. 7010 8600 - på mail til CRECEA cm@crecea.dk eller ved at bruge nedenstående link.
Valg af arbejdsmiljørepræsentant AMR